Jom Tambah DUIT

26 September 2009

Cuti lagi ker...?


Dah nak habis cuti raya pun...! So sesi persekolahan akan bermula.

Memang menjadi rutin bila tiba waktu sebegini. Sentiasa dihambat waktu yang selalu tidak kecukupan.


Lagipun aku rasa macam terkurang perancah jer dalam meraikan hari mulia tahun ini. Tak tahu lak kenapa ada rasa cam gitu...

Nak kata tak beraya bersama keluarga tak juga. Walau pun dengan keluarga mertua still lagi keluarga kan! Entahlah.... (mengeluh jer... tak elok tau!)


Kesian lak kat auntie. Raya kedua dia call tanya kenapa tak menjegukkan muka lagi walhal dah jejak jam 2 petang dah kala tu... Laa...rupa-rupanya si adik tak inform ker yang kita orang tak balik tuk tahun nie... Masa sebelum cuti tempohari kata dah cakap. Mesti terlupa kot. Maklumlah adik pun sibuk sebab dia tinggal berdua jer ngan colleague dia. Kena lak cover tuk orang yang bercuti kali ni.


So dah jelaskan pada auntie pastu pandai lak kan aku nie berjanji ngan dia Insya-allah raya haji kelak aku dan family akan menjenguk dia. Jadi macam-macam mana pun aku kena plan tuk cuti nanti. Aku tengok masa tu pun anaknda dah bercuti. Ada peluang la...


Tapi yang sakitnya lepas raya haji ni kena lak prepare for year end audit tuk tahun ni... hai kalau pikirkan pasal kerja memang sampai botak la kepala... Jadi aku kena ikut jer.. Tak payah pusing-pusing peningkan kepala pikirkan semua tu. Mesti kena plan yang begitu baik kalu nak cuti. Hai! Aku ni baru jer lepas cuti raya dah pikir pasal cuti lagi... Teruknyer aku... hahaha...





Tiada ulasan: