Jom Tambah DUIT

09 April 2014

KESURUPAN

Salam to all.
Lama tak menjengah ke mari akibat kesuntukan masa sentiasa. KERJA! KERJA! KERJA! Sampai bila-bila pun tak akan habis kan...!!?

Nak jadi seperti semut yang gigih berusaha untuk sesuap rezeki. :D (kununnya lah). Kena capai target untuk kali ini, hehehe... Doakanlah yer.. :)

Resmi semut nie seperti kata pepatah "Berat Sama Dipikul Ringan Sama Dijinjing". Sesuatu perkara yang berlaku seharusnya perlukan kesabaran dan keyakinan untuk menjayakannya. Tak semua yang kita capai akan digapai dengan mudah. Tentu terdapatnya liku-liku yang perlu ditempuhi. Jikalau tidak manakan terasa akan manisnya. Kan??!! Kehidupan setiap insan berbeza akan corak yang telah ditentukan oleh-NYA. Telah tertulis di sana. Kenalah terima dengan REDHA. 

Kehidupan kita ini ibarat roda. Adakala berada di atas dan terdapat ketikanya ia akan berada di bawah pula. Maka, dari itu kita hendaklah bersedia dengan segala kemungkinan yang bakal dilalui... Ingatlah...! Setiap daripada kita telah pun ditentukan rezekinya masing-masing yang perlu diterima dengan penuh keinsafan...

Tiada ulasan: